Az aloe vera gondozása

2007.07.05. 14:38

Az aloé vera gondozása:
Hazánkban is egyre jobban felfigyelnek erre a különleges gyógyhatású növényre, amely már csodanövényként ismerünk.
Aki már használta, igazolják a növénygyógyító hatását.
Bár még elég kevés üzletben, kertészetben kapható a növény, érdemes utána járni és beszerezni, mert a gondozása is egy kis odafigyeléssel, igen egyszerű.
Ha megvásároltuk a növényt, keresünk neki egy világos, de tűző naptól mentes helyet, akár a kertbe vagy a teraszra is letehetjük a növényt.
Vizsgáljuk meg hogy a cserép elég méretes-e, mert a kis cserépben könnyen tönkre megy, vagy felborul növény.
Ha úgy gondoljuk, hogy ez a cserép már kicsi, ültessük át a növényt.
Válasszunk neki laza virágföldet, vagy keverjük be 60-40% arányban homokkal.
Az aloé eredetileg egy sivatagi növény, ezért nem kedveli a sok vizet.
Mint tudjuk a sivatagban akár fél vagy még hosszabb ideig sem esik az eső.
Csak akkor öntözzük meg a növényt, amikor a földje már kiszáradt.
Ne álljon alatta pangó víz, ez leginkább akkor veszélyes, ha kaspóban, vagy más virágtartóban tároljuk a növényt.
Nyáron a nagy hőségben természetesen hamarabb kiszárad a földje, de télen elég kéthetente egyszer öntözni.
A növényt igen könnyen szaporít hajuk sarjakról, amikor a kis növények elérik a 8-10 cm magasságot, válasszuk le az anyanövényről, és ültessük el.
A nagyobb növényeket idővel érdemes egy mohakaróval megtámasztani.
A növény nedve, amely a levél belsejében található igen sok féle módón felhasználható:
Égési sebekre, kozmetikai célokra, és belsőleg is igen hatásos.
Figyeljünk oda, hogy egészséges erős növényeket válasszuk, amelyeknek nem sárgulnak, vagy ráncosodnak a levelei, mert az betegségre utalhat.
A leggyakoribb hiba a gondozásnál a túlöntözés, a tűző nap, és a kisméretű cserép.
Legalább évente egyszer ültessük át a növényt, két mérettel nagyobb cserépbe.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr29112230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tóth Imre 2008.01.10. 09:17:41

Szia
Sok jót leírtatok, de a növény áteleléséről nem írtatok. Egész nyáron a növényemnek semmi baja nem volt és nagyon nagy sebességgel nagyon megnőtt, most viszont az alsólevelének a hegye olyan barna és a barnaságot fonnyadás követi.
Másik baj hogy nem jó földbe ültettem, mert igaz tápanyag van, de nem túl laza. Próbáltam utólag homokos sódert keverni meg ilyen pici kis galyacskák is vannak benne, de nem tom mit lehetne vele csinálni.
Nagyon megköszönném ha elmondanátok mit csináljak vele.
Sziasztok

CzJuci 2008.01.29. 17:33:05

Szia. Sajnos épp ilyen helyzetben vagyok én is, bár már nem csak az alsó levelei, meg van már évek óta eddig nem volt semmi baja sőt még új sarj is jött ki rajta. De lassan elpusztul szegénykém :( segítsetek köszi

IRUS 2008.02.28. 10:18:56

ÉN IS KAPTAM ALOÉT ELISÜLTETEM DE NEM AKAR KI GYŐKEREZNI INKÁBTŐNKREMENT AZA RÉSZ AMITA FŐLDBETETEM MITT TEGYEK,;,,,

edyna 2008.04.10. 13:16:46

sziasztok enis szeretnek aloe verat de nem tudom hol kaphato es h mit tegyek vele ..marmint gondozas teren mit szeret es mit nem ..tudom kaktsz fele igy birja viz nelkul de tobbet sajnos nem tudok , igy hat kerem szepen aki tud valamit ertesitsen ... sweet_giirl69@yahoo.com koszonom elore is

beni 2008.07.03. 17:00:06

Nekem van egy aloe verám és sarjad.
hogy válaszam le őket!

chococat 2008.08.31. 15:05:41

Sziasztok, én ma ültettem el az aloét amit egy barátomtól kaptam, még eléggé kicsi(kb.20cm) és nem tudom, hogy mikortól tudom egy-egy levelét hasznosítani különböző célokra. Körülbelül mekkorára kell megnőnie ehhez?

Csiky 2008.09.02. 15:07:52

Szia.akkor kitehetem napra a növényt vagy sem
mert egyszer már kintvolt a szobába a párkányon de besárgult a levele aztán leraktamaz árnyékba és ujra kizöldült.

Kati 2008.10.03. 21:56:59

Sziasztok.
Én 1 virág vásáron vettem a növényt, tavasszal.
a múlthéten vettem el 4 kicsinyét, és csodálatosak.
Valamint, tényleg jó, égési sérülésekre,de még a herpesre is.

Edit 2008.10.16. 19:58:19

ÉN most kaptam a növényt.Megfogadom ezeket a hasznos tanácsokat és majd jelentkezem!KB még 5 cm-es ,remélem sikerül majd átteleltetni!!

Mya 2008.11.11. 09:03:14

Sziasztok!
Nekem van egy cca. 2 éves Aloém. Szeptemberben virágzott:) 1,5 m-es virágot hozott. Nagyon hálás "kis" növény, -lassan 1/2 méternél tart. Az erős napot valóban nem szereti, de nyáron fantasztikusan megerősödött, hogy kitettem a kertbe- persze csak is árnyékba. A telet ablakban tölti. Van olyan levele ami cca. 1 cm vastag. Szinte érezni az életet, az erőt benne. Pangó vizet kerüljétek. Igaz nem szoktam nézni a földjét, de nyáron hetente csak 1szer locsoltam. Télen 2 hetente. Használtam fülgyulladásra. Hihetetlen, de már másnap semmi baj nem volt. Érdemes oda figyelni erre a csodás növényre.

Szétültetés. semmi faxni ! cserépből ki- óvatosan leválasztani a sarjak gyökérzetét a többitől. A sajr saját gyökérzettelrendelkezik. Ha sikerült szétszedni, és főleg, van gyökérzete, az már életben marad. Én hagyományos általános virágföldet használok keverve sóderrel. 1/3-ad föld, 2/3-ad sóder. Szeretni fogja!

chococat: kérdésedre válaszolnám, mikor én először használtam "gyógyíró erejét" a növénynek a levelét vizsgáltam meg, ekkor cca. 20-25 cm volt, de nem a nagysága a lényeg. Persze kell egy bizonyos "érettség" is, gondolom. Érezned kell, hogy elég erős, nem egy szottyadt -fonnyadt valami, hanem mikor megfogod a levelét, szinte szét akar pattanni az ujjaid tapintása alatt.

Mindig is úgy gondoltam, kell egy kis szeretet az általunk gondozott virág felé, és ők meghálálják.

Robi(KERTÉSZ) 2008.11.19. 20:24:50

Sziasztok kertész vagyok 1 éve van ithon aloe verám már egyszer virágzott de ez azért van mert rendszeresen tápszerezem ! Látam kérdeztétek hogy kell át teleltetni igen egyszerű rakjátok be valahova ahol fényt is kap én például 2 hetente öntözöm de akkor se sokat! És különben kertészetekben lehet be szerezni szaporitása: ha gyökérröl hajt egy pici alo verát akkor az egy picit hagyátok nöni és utána szedjéte ki a földböl és ültesétek el! Ja és Beni ha ténleg sarjad akkor a sarjat hagyd nöni 8-10 cm -re nöni és vágd le tövestöl mármint a sarjat!

Robi(KERTÉSZ) 2008.11.19. 20:27:41

azt nem montam hogy a sarjat amikor levágtátok ültesétek el! sziasztok

Azile 2010.09.14. 13:55:53

Sziasztok kb egy évekaptam aloe sarjakat amit2 hétig tartottak víznélkül föld nélkül elültettem most már 1/2 méteres. Azóta már vagy 20 ismerösnek adtunk sarjakat most is el van ültetve kb 15db szivesen adok belőle.Nálunk az ablakban van folyamatosan süti a nap mégis jol érzi magát.A Fiam háta csúnya pattanásos volt kb 3 hete kezeljük aloéval naponta fürdés után most már nem gyulladt igazábol csak a foltokat kell kezelni nagyon hatásos Üdv Azile Sok sikert mindenkinek

L. J. Wesley 2011.01.26. 23:42:33

Nem is tudtam, hogy ilyet otthon is szokás tartani. Én itt szoktam aloe vera-s cuccokat szerezni: biokedvenc.hu/aloe-vera-termekek

ebi_chan 2012.10.22. 16:46:15

Sziasztok! Én ma vettem észre, hogy szétesett az Aloém. Még tavasszal vettem a Lidlben, szép vastag húsos levelei vannak. A nyáron hetente, kéthetente locsoltam kevéske vízzel, de most egyszerűen kiestek a levelei a közepéből. Úgy látom elrohadt a tövénél :-( Vajon még meg lehet menteni a levélkéket vagy ezeknek már annyi?

Lajos Szabo 2013.02.26. 10:26:06

épp ma vettem aloe-t a ldl-be kb 20 cm mikor űültessem át

varzsu 2015.04.04. 10:51:59

Üdvözlet Mindenkinek!

Érdeklődöm, hogy a kérdésekre a válaszokat hol lehet elolvasni?
süti beállítások módosítása